Faceți căutări pe acest blog

marți, 31 decembrie 2013

Cursuri de arte martiale interne recomandate pe anul 2014. Updated.

Cam ce cursuri interesante de arte martiale interne sunt in anul 2014 in Romania?



In Bucuresti, Lama Dondrup-Dorje continua sa vina de cateva ori pe an si sa tina seminarii de week-end de Taijiquan , stilul Wu, sau de fapt o varianta destul de personala a acestuia. Din cauza modului de predare, este un seminar accesibil doar pentru avansati, incepatorii nu vor prinde mare lucru.

Update:

Din pacate insa ultimele seminarii ale sale au cam degenerat in vorba lunga, munca putina, iar prezenta dimineata la invataturile budiste a devenit obligatorie, nu poti sa mai vii doar dupa-masa la partea de Taijiquan. Ca fapt pozitiv, a inceput sa predea si Xingyi.



In Cluj, Luo De Xiu se pare ca va tine si in 2014 un curs de o saptamana de Ba Gua Zhang, stilul Gao, in varianta scolii Yizong din Taiwan, dar in luna noiembrie. Contrar cursurilor de acest gen, preda multe aplicatii, nu doar forme goale, ceea ce este extrem de rar, mai ales pentru chinezi. Foarte recomandat, merita sa mergeti.



La cursul lui Chen Xiao Wang din Bulgaria de Chen Tai Ji Quan din vara lui 2014 nu va mai recomand sa mergeti, am fost si eu in 2013, va pierdeti timpul si banii degeaba. Mai bine mergeti la mare ca turisti pe litoralul bulgaresc si veti fi mai castigati.



Update:

Mda... Sa faci ce zice popa, nu ce face popa. Din pacate, in loc sa imi urmez propriul sfat, am fost pentru al doilea an consecutiv la cursul lui Chen Xiao Wang din Bulgaria, sperand ca poate anul acesta va fi altfel, pentru ca programa cursului era mult mai interesanta decat anul trecut. Insa, la fel ca si anul trecut, a fost pierdere de timp. De fapt m-am dus mai mult pentru un singur lucru, cele 13 directii, care figurau in programa cursului, si pe care doar le-a aratat foarte sumar pe un bulgar (foarte cooperant), dar numai cate o singura data(!) pe fiecare din cele 13. Nici vorba sa incercam sa facem noi asa ceva. Ca si anul trecut, in ultimele zile ale cursului am preferat sa merg la plaja. Impresia generala a cursului a fost ca tragea de timp la greu, cu peste doua ore de asa-zisa incalzire pe zi(!), una dimineata si una dupa-masa (cursul dura cam 5 ore pe zi, deci peste 2 ore de incalzire din 5 ore in total), dar care culmea nu te incalzeau de fapt de loc.



Deja mi-am cam format o parere destul de clara, zic eu, despre Chen Xiao Wang: Pro: 1. Bun la Taolu. 2. Bun la Fa Jin. Contra: 1. Slab la aplicatiile martiale ale tehnicilor pe care le preda, nu stie sa la aplice. 2. Predare superficiala. Lasa aceeasi impresie penibila ca si ceilalti din familia Chen pe care i-am vazut, ca nu doreste cu adevarat sa predea Taijiquan altora, ci sa-l pastreze doar in familie.; 3. Vorbeste extrem de prost engleza, desi a locuit o vreme in Australia, si in plus vorbeste si foarte incet.



Am auzit la curs in Bulgaria ca niste elevi de-ai lui din Romania vor sa il invite sa predea la Bucuresti in luna noiembrie, asa ca puteti merge sa va convingeti singuri daca bat campii sau nu, si sa ma contraziceti. Insa pregatiti-va psihic pentru rotit capul o jumatate de ora pe zi.



Update:

Am auzit ca ar veni la Cluj anul acesta in octombrie ca sa tina un curs de Taijiquan si Yang Jun, considerat (de fapt doar de catre cei din propria familie, Yang) ca fiind succesorul oficial pe stilul Yang. Nu l-am vazut in mod direct ce face, fata in fata, ci doar pe Youtube, iar cu ce am vazut acolo nu m-a convins. Ma gandesc daca sa merg la curs sa vad ce face, dar mi-e teama sa nu fie ca la cursul lui Chen Xiao Wang (spre deosebire de Chen Xiao Wang, Yang Jun nici macar nu e bun la Fa Jin, ci doar la Taolu).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu